Autoremontitöökoda

Rikkaliku teadmiste- ja kogemustepagasiga ning kaasaegsete seadmetega teostame kiiret ning professionaalseid autoremondi töid Raplas.

KVALITEETNE AUTOPARANDUS RAPLAS

Kiire ja kvaliteetne remonditöö

SÕIDUAUTODE JA KAUBIKUTE REHVITÖÖD

TEHNOÜLEVAATUSE EELNE KONTROLL

HAMMASRIHMA VAHETUS

SILLASTEND

ÕLIVAHETUS

VEERMIKU JA PIDURITE KONTROLL NING REMONT

SUMMUTITE KEEVITUS, REMONT JA VAHETUS

VEOKONKSUDE PAIGALDUS

ELEKTRILISTE PLOKISOOJENDUSTE PAIGALDUS

TAVAPÄRANE HOOLDUS- JA REMONDITÖÖ

Auto varuosad ja autoremont

Kui tihti peab autot hooldama?

Sõiduki regulaarne hooldus on oluline sõidumugavuse kui ka turvalisuse pärast. Kasutatud auto puhul peab hoolduste üle ise järge pidama ning enamasti hakkab lõppema ka nende asjade eluiga, mis garantiiaja ilusti üle elasid.

Veermik

Veermik on see osa autost, läbi mille on autol kontaktpind maaga. Sinna alla kuuluvad esi- ja tagasild, rattad ning vedrustus.

Veermiku kontroll on soovituslik teostada iga kord, kui sõidukil teostatakse õlivahetus ehk soovituslikult iga 10 000 – 15 000 kilomeetri tagant.

Silladetailid

Erinevad silladetailidel nagu amortisaatoritel, vedrudel ja liigenditel ei ole kindlat eluiga määratud, küll aga tuleb neil jooksvalt silm peal hoida. Nende tervist kontrollitakse ka ülevaatusel.

Silladetailide puhul on oluline meeles pidada, et ühe detaili kulumine kiirendab teiste kulumist. Seetõttu tuleks need kiiremas korras välja vahetada.

Roolisüsteem

Kiireima kulumisastmega on rooliotsad, mis tuleb lõtkude korral välja vahetada.

Roolivõimendi õli tuleks vähemalt iga kahe aasta tagant vahetada. Nii väldib edukalt roolisüsteemi kõige kallimate osade nagu roolilati ja roolivõimendi pumba vigu, mille vahetamine on ilmselt paljude autoomanike üks suuri õudusunenägusid.

Mootor

Õlivahetus

Mootoriõli soovituslikuks vahetusvälbaks loetakse 15 000 km või üks aasta. Sportlikematel või muul moel raskemat tööd tegevatel mootoritel on asjatundjate soovitus isegi 10 000 km.

Uuematel autodel võib olla märgitud pikem vahetusvälp (kuni 30 000 km), ent võttes arvesse Eesti kliimat ning teeolusid, on soovituslik omaalgatuslikult seda teha tihedamini.

Õlifiltri vahetus

Õlivahetuse käigus tuleks välja vahetada ka õlifilter. Muud paberfiltrid, näiteks õhufilter tahaks vahetust iga 50 000 kuni 80 000 km järel. Küll aga tasub ka paberfiltritele pilk peale visata iga õlivahetuse järgselt ning tulenevalt Eesti kliimast ka suve ning talve tulles.

Käigukast

Automaatkõigukast

Automaatkäigukasti puhul tuleks vahetada õli vähemalt iga 60 000 kilomeetri läbimisel või käi aegajalt kontrollis.

Manuaalkäigukast

Manuaalkäigukastide puhul on see vahetusvälp kaks korda pikem ehk siis 120 000 km. Lisaks käigukastile tasub sama välpa silmas pidades visata pilk peale ka diferentsiaalile.